Marketingcommunicatie Rotte

Rotte positioneren als plezierrivier

Bureau Buhrs gaat samen met de sta­ke­hol­ders een plan voor mar­ke­ting­com­mu­ni­ca­tie opstellen voor rivier de Rotte. Er is behoefte aan een sterk merk met een eenduidig verhaal. De rivier de Rotte moet beter vindbaar, herkenbaar en beleefbaar worden. De inwoners moeten de Rotte zien als een ple­zier­ri­vier waar je actief kunt recreëren. Op dit moment is de marketing, com­mu­ni­ca­tie en in­for­ma­tie­voor­zie­ning rondom de Rotte nog erg versnipperd.

De Rotte is een rivier tussen Moerkapelle en Rotterdam die stad en land met elkaar verbindt. Op dit moment gebeurt er een hoop langs en rondom de Rotte. Ondernemers organiseren er leuke ac­ti­vi­tei­ten en de Rotte staat hoog op de agenda bij de drie betrokken gemeenten (Rotterdam, Lan­sin­ger­land, Zuidplas), bij­voor­beeld met een programma zoals de Ri­vier­oe­vers. Dit en­thou­si­as­me gebruiken we om de Rotte verder te ontwikkelen als ple­zier­ri­vier. Samen met ondernemers, overheid, maat­schap­pe­lij­ke or­ga­ni­sa­ties en bewoners stellen we een po­si­ti­o­ne­ring op voor de Rotte. Vervolgens bepalen we gezamenlijk het programma en de com­mu­ni­ca­tie­mid­de­len waarmee inwoners uit de regio moeten worden verleid tot een bezoek aan de Rotte.


← terug