Op maandag 9 juli jl. heeft de feestelijke lancering en start van toeristische marketing in Heemskerk plaatsgevonden. Samen met stakeholders en ondernemers werd geproost op de toekomst en is het logo en een gloednieuwe website onthuld. Als verborgen parel aan de Noordzeekust heeft Heemskerk de toerist veel te bieden: uitgestrekte duinen, een rustig en schoon familiestrand, historische monumenten in een groene omgeving en een gezellig dorpscentrum. Gemeente Heemskerk heeft als doel het verbeteren van het toeristisch-recreatieve aanbod in de gemeente en het beter bekend maken van Heemskerk bij (Nederlandse) toeristen door toeristische marketing.
Bureau Buhrs heeft samen met de toeristisch-recreatieve ondernemers en organisaties onderzoek gedaan naar het aanbod in Heemskerk en haar kwaliteiten en waarden. De toerisme en recreatienota is verder aangescherpt en er is een nulmeting gedaan. Dat heeft geleid tot het toeristische merk: Heemskerk Zee van tijd. Onder deze noemer gaan we Heemskerk en haar toeristisch-recreatieve aanbieders de komende tijd op de kaart zetten. Heemskerk Zee van tijd staat voor rust, tijd en ruimte. Heemskerk is de plek waar bewoners en toeristen helemaal tot zichzelf kunnen komen.