Identiteit stationsgebied Leiden

Bureau Buhrs gaat de identiteit en po­si­ti­o­ne­ring van Sta­ti­ons­ge­bied Leiden opstellen, samen met de stad en de gemeente Leiden. De identiteit en po­si­ti­o­ne­ring vormen het cement voor de ge­bieds­vi­sie van het gebied. Een ge­bieds­vi­sie die zorgt voor een integrale ont­wik­ke­ling van het gebied, waar Leidenaren trots op zijn en zich vertrouwd mee voelen en waar nieuwe doelgroepen zich graag willen vestigen.

Het verhaal van het Sta­ti­ons­ge­bied
Gemeente Leiden werkt samen met de stad aan een ge­bieds­vi­sie voor Sta­ti­ons­ge­bied Leiden. Om deze te kunnen maken, zijn acht agen­da­pun­ten ge­for­mu­leerd die samen de richting bepalen voor de toekomst van het Sta­ti­ons­ge­bied. Eén van de agen­da­pun­ten is het ontwikkelen van de identiteit van het gebied. De identiteit beschrijft de ka­rak­te­ris­tie­ke elementen uit de ge­schie­de­nis, omgeving en sfeer van het Sta­ti­ons­ge­bied. Wat zijn de on­der­schei­den­de kenmerken, de ge­voels­waar­den en iconische beelden van het Sta­ti­ons­ge­bied? Op basis van de identiteit bepalen we de po­si­ti­o­ne­ring en maken we het verhaal van het Sta­ti­ons­ge­bied.

Dit doen we samen met de stad. Door middel van een digitale flits­pei­ling, interviews, workshops en stadsbrede bij­een­kom­sten halen we informatie op en toetsen we de resultaten. Op deze manier dragen we bij aan de ont­wik­ke­ling van een Sta­ti­ons­ge­bied, dat geliefd is bij de bestaande inwoners en gebruikers, en aan­trek­ke­lijk is voor nieuwe bewoners en bedrijven om zich te vestigen. Daarnaast dient de scherpe identiteit en po­si­ti­o­ne­ring als leidraad en meetlat voor de ont­wik­ke­ling van het sta­ti­ons­ge­bied.


← terug