Wie zijn de huidige en toekomstige bezoekers van winkelcentrum Nova in Kanaleneiland Utrecht? Met die vraag klopte de winkeliersvereniging bij Bureau Buhrs aan.
De opgave
De wijk Kanaleneiland is al een tijd in beweging. De laatste jaren is de omgeving van het winkelcentrum veranderd en de winkeliersvereniging vraagt zich af of haar gebruikelijke acties en evenementen nog passend zijn voor de inwoners van die omgeving. Om die vraag te beantwoorden, kijken we naar de dominante leefstijlen van die inwoners en naar nieuwe ontwikkelingen in de buurt zoals de nieuw te bouwen woonwijken Groenewoud en de Merwedekanaalzonde.
Concreet actieplan
Aan de hand van deze uitkomsten stellen we vast welke doelgroepen met welke leefstijlen kansrijk zijn. Vervolgens kijken we naar de huidige acties en evenementen om vast te stellen welke doelgroep het winkelcentrum nu bereikt, en wat ze moeten doen om de nieuwe kansrijke doelgroepen aan te spreken. Bij het advies zit een concreet actieplan, waarin zowel gezamenlijke als individuele acties voor winkeliers staan om ook de nieuwe inwoners van de buurt naar het winkelcentrum te krijgen.