Hoe beleven verschillende bezoekers de natuur? Is dat veranderd door corona? Wie gaat de lange afstandspaden af en wie maakt alleen een ommetje? Deze vragen worden beantwoord in de nieuwe toolkit Natuurbeleving, de toevoeging aan de Leefstijlvinder over vakantie en vrije tijd. De toolkit is een samenwerking van Bureau Buhrs, onderzoeksbureau MarketResponse, Bureau voor Ruimte en Vrije Tijd, ZKA Leisure Consultants en de andere gecertificeerde adviesbureaus van de Leefstijlvinder, in opdracht van negen provincies. Download de toolkit hier:
Deel 1
Deel 2
Natuurbeleving elke leefstijl anders
Aan de hand van een representatief onderzoek hebben we een toolkit opgesteld waarin voor iedere leefstijl helder wordt hoe zij natuur beleven en waar zij behoefte aan hebben. Hoe ziet hun favoriete natuurgebied eruit? Over welke paden willen zij wandelen? Welke voorzieningen zijn voor hen van belang? Wat zorgt ervoor dat ze het ene gebied wel bezoeken en het andere juist niet? En hoe gebruik je deze informatie om je eigen gebied aantrekkelijker te maken voor de verschillende typen bezoekers? Daar geeft de toolkit antwoord op.
Meer informatie?
Meer informatie over deze leefstijlen? Of wil je weten wat deze nieuwe inzichten betekenen voor de positionering, profilering en programmering van jouw natuurgebied? Neem contact met ons op.
In samenwerking met negen provincies heeft MarketResponse Marktvinders zeven leisure-leefstijlen gevonden, die centraal staan op de Leefstijlvinder. Deze leefstijlen laten zien waar mensen in hun vrije tijd of op vakantie behoefte aan hebben. En wat de verschillen hierin zijn. De leefstijlvinder weet niet alleen hoe deze leefstijlen eruit zien, ook is bekend waar in Nederland zij wonen. Welke groepen wonen er in jouw regio? Wat zijn hun wensen en hoe kan je hen het beste bereiken? Bureau Buhrs is gecertificeerd Leefstijl adviseur.