Herijking Citymarketingvisie Hengelo

Gemeente Hengelo en Hengelo Promotie hebben Bureau Buhrs gevraagd om de Ci­ty­mar­ke­ting strategie te herijken.

De opgave die ons is voorgelegd is: hoe trekken we meer inwoners naar Hengelo. Hengelo wil in 2030 fors gegroeid zijn in het aantal inwoners. Dat betekent dat het belangrijk is dat we uitleggen wat voor stad Hengelo is, welke ambities de stad heeft en dat dit een aan­trek­ke­lij­ke plek is om te wonen, werken, leren en leven. Onze aanpak moet altijd leiden tot een gedragen visie en strategie. Daarom hebben we een par­ti­ci­pa­tief traject met de stad opgezet en begeleid, bestaande uit interviews en in­ter­ac­tie­ve workshops.

 

We zijn gestart met 5 interviews met belangrijke sta­ke­hol­ders uit Hengelo; ver­te­gen­woor­di­gers van de gemeente, het be­drijfs­le­ven, de binnenstad en het onderwijs Dit vormde de basis voor twee workshops met een en­thou­si­as­te focusgroep van ongeveer 30 betrokken Hengelose pro­fes­si­o­nals. Doel van de workshops is om ideeën op te halen en daarna onze stra­te­gi­sche vertaling van deze ideeën te toetsen. Dit leidde telkens weer tot mooie open discussies wat het beste past bij Hengelo én tot de conclusie dat iedereen heel trots is op zijn/ haar stad en de ini­ti­a­tie­ven die er ontplooid worden. De locatie van de laatste workshop is hier een goed voorbeeld van. Een creatieve broedplaats waar ruimte is voor samenkomen, samenwerken, samen ontwikkelen en samen leren. Heel toe­pas­se­lijk Oogst genaamd.


← terug