Met plezier heeft Bureau Buhrs deze zomer, samen met een enthousiast team van de provincie Utrecht en partners, de basis gelegd voor de gebiedsmarketing van de voormalige vliegbasis Soesterberg. Na een positioneringsworkshop en een creatieve sessie hebben we een brandbook en gebiedsmarketingplan opgeleverd voor dit unieke gebied. Hiermee is de basis gelegd voor WINGS: een nieuwe woonplek en thuisbasis voor mensen met een groot hart voor de natuur, waar de verbinding met het landschap én het rijke luchtvaartverleden centraal staat.
Zo krijgt de nieuwe organisatie die de uitvoering van WINGS op zich neemt een solide startpunt voor de gebiedsmarketing en communicatie in de komende jaren. WINGS is een belangrijk project binnen het programma Hart van de Heuvelrug. Dit programma moet meer ruimte voor de natuur én mensen realiseren centraal op de Utrechtse Heuvelrug. De aanleg van ecoducten heeft een groot aaneengesloten natuurgebied van ruim 5.300 hectare opgeleverd. De (nieuwe) woningbouwprojecten zijn belangrijk om aan de hoge woningvraag in de regio te voldoen.
WINGS biedt straks circa 240 zelfbouwkavels en koopwoningen in vooral het hogere segment. De positionering van WINGS sluit perfect aan bij die van het programma en de omgeving. De nieuwe woonwijk komt aan de zuidkant van natuurgebied Park Vliegbasis Soesterberg te liggen met het Nationaal Militair Museum als naaste buur. De provincie Utrecht, gemeente Soest, gemeente Zeist en Utrechts Landschap zijn partners van Hart van de Heuvelrug.