Benchmark marketing voor regio’s wereldwijd

Utrecht Regio profileert zich als regio voor Gezond Stedelijk Leven. Bureau Buhrs ondersteunt daarbij. In opdracht van Economic Board Utrecht deden we een benchmark van een aantal regio’s die qua profiel concurreren met Utrecht. We keken naar vragen als: hoe positioneren deze regio’s zich? Wat is hun verhaal? Wat zijn hun onderscheidende kenmerken? Welke marketingmiddelen zetten zij in? En hoe organiseren zij zich? Dit onderzochten de regio’s: Oslo Region, Greater Copenhagen, Stockholm, Manchester, Singapore, Zürich en Vienna. De quickscan liet onder andere zien dat de strategische focus per stad of regio verschilt. Soms staat de mens centraal, andere keren technologie.

Naast marketing worden, vanuit de regionale samenwerking, vaak ook projecten georganiseerd om economische groei en de concurrentiepositie te versterken. In opdracht van Economic Board Utrecht ontwikkelden we eerder al een Message House voor communicatie voor Utrecht Regio. Binnenkort schrijven we een blog over dit onderzoekje. Nu al nieuwsgierig? Dan kan je altijd contact opnemen.


← terug