BOB Zomercampagne

BOB Zomercampagne met Vervoerregio Amsterdam

Dat veel jongeren denken dat ze nog príma kunnen fietsen met alcohol op is algemeen bekend, maar hier speelt zelfoverschatting een grote rol. De kans op een ongeluk op de fiets is na vier biertjes al vijftien keer zo groot! Dat lieten we de studenten van de Vrije Universiteit Amsterdam (VU Amsterdam) tijdens de introductieweek zelf ervaren.

Het verbeteren van de verkeersveiligheid in opdracht van de Vervoerregio Amsterdam: daar gaat Bureau Buhrs Van Hulzen voor zorgen. Dit doen we door het uitvoeren van verschillende verkeersveiligheidscampagnes, waar de BOB Zomercampagne één van is. De BOB-campagne is vaak gericht op alcoholgebruik in combinatie met autorijden, maar ook op de fiets of scooter kan dat ene wijntje levensgevaarlijk zijn! Daarom richt Vervoerregio Amsterdam zich met de BOB Zomercampagne op tweewielers.

Tijdens de introductieweek van de Vrije Universiteit van konden omstanders op groot scherm meekijken hoe studenten op de 3D-Tripping Bike zwabberden én voorlichters gingen ondertussen het gesprek over de risico’s van alcohol in het verkeer aan. Zo stimuleren we de nieuwe studenten om, aan de start van hun studie, veiligere verkeersgewoontes te ontwikkelen.

Naast deze actie gaan onze voorlichters met jongeren op lokale festivals in gesprek over alcoholgebruik in het verkeer. Zo zijn ze aanwezig op het Diemer Festijn, de Feestweek Aalsmeer, het Zinin Jordaan Festijn in Purmerend en het Zomerfeest in Spaarndam.

Onze acties hebben de interesse gewekt van radiozender FunX en daarom is één van onze collega’s door hen uitgenodigd om te vertellen over de BOB Zomercampagne. Het interview is hier terug te luisteren.


← terug