Vrijdag 15 mei is het nieuwe logo en de pay-off van de citymarketing van Diemen feestelijk gelanceerd tijdens het Loswalfestival. De slogan ‘Daarom Diemen’ zet Diemen op de kaart als prima plek om te wonen, winkelen en werken, met eigen kenmerken, een eigen schaal en een meer dan uitstekende bereikbaarheid. De nabijheid van Amsterdam is een groot pluspunt. Het logo geeft dat beiden weer door de D van Diemen als een vingerafdruk te laten zien en tegelijkertijd als de grachtengordel van Amsterdam, met Diemen als gouden rand daaromheen.
Bureau Buhrs heeft de citymarketing van Diemen de afgelopen periode opgezet in samenspraak met een groot aantal lokale partners. Ondernemend Diemen, diverse ondernemers, winkeliersverenigingen, culturele instellingen en verenigingen, evenementenorganisatoren, makelaars en sportverenigingen zijn betrokken. De kwaliteiten van Diemen worden de komende tijd verder uitdragen bij diverse doelgroepen. Dat is niet iets wat de gemeente alleen zal doen, maar in onderling samenspel met de hele gemeenschap.