De Noordoostpolder is een bijzonder stukje Nederland. Uniek aan dit gebied is dat het volledig is gemaakt door de mens. De gemeente Noordoostpolder werkt al een aantal jaren aan gebiedsmarketing, maar wil het eigenaarschap van dit bijzondere verhaal meer bij inwoners, instellingen en ondernemers leggen. Ook wil de gemeente de gebiedsmarketing meer overkoepelend aanpakken en zich richten op zowel wonen, werken als bezoeken. De gemeente heeft Bureau Buhrs gevraagd voor de begeleiding van dit hele traject. We starten met de positionering en doen dit door de juiste waarden en woorden te vinden bij het DNA van de Noordoostpolder samen met de verschillende stakeholders.
De komende maanden rollen we verschillende acties uit om stakeholders te betrekken en om ideeën uit de samenleving op te halen. Samen met de gemeente gaan we onder meer aan de slag met een social media campagne en organiseren we workshops met stakeholders. Verder staan een 0-meting, een organisatie advies en een Jaarplan op het to do-lijstje. Samen schrijven we het verhaal van Noordoostpolder!