Op vrijdag 7 september vond de officiële start van citymarketing in Purmerend plaats met onthulling van het nieuwe logo. Bewoners en ondernemers kwamen bij elkaar op de Kaasmarkt om gezamenlijk te proosten op een succesvolle start. Citymarketing in Purmerend gaat bijdragen aan het vergroten van de herkenbaarheid van het stadje en haar ondernemers. Purmerend heeft veel te bieden op het gebied van wonen, werken en verblijven maar is nog te weinig zichtbaar. Met citymarketing komt daar verandering in. Na een periode van keuzes maken en knopen doorhakken achter de schermen, gaat Bureau Buhrs samen met betrokken bewoners en ondernemers de stad op de kaart zetten.
In de dagen voorafgaand aan de lancering konden Purmerenders al een glimp van het nieuwe logo voor citymarketing opvangen. Op drukbezochte plekken in het stadje was een deel van het logo op straat aangebracht. De website www.purmerendwaterlandsgoed.nl en Facebookpagina kwamen direct na de lancering live. Bureau Buhrs gaat de komende tijd samen met bewoners en ondernemers een (positief) imago creëren voor Purmerend zodat bewoners nog trotser worden en er nieuwe bewoners, bezoekers en bedrijven aangetrokken gaan worden.