Na het opstellen van de citymarketingstrategie voor Pijnacker Nootdorp gaat Bureau Buhrs nu ook aan de slag met de uitvoer van de marketing van deze groene, landelijke gemeente in Zuid-Holland. Senior adviseur Leonie van der Laan is er eind 2016 als interim citymarketeer aangesteld. Haar eerste opdracht is het opzetten van een externe citymarketingorganisatie. Ook gaat zij samenwerkingsverbanden en initiatieven uit de gemeenschap aanjagen.
Onder de vlag Natuurlijk Pijnacker-Nootdorp krijgt Pijnacker-Nootdorp het profiel van een gemeente waar je gezellig woont, innovatief onderneemt en actief recreëert. Aan Leonie de taak om de gemeenschap hierin nog actiever te betrekken. Gemeente Pijnacker-Nootdorp vindt het belangrijk dat de citymarketing samen met de gemeenschap wordt ontwikkeld en uitgedragen. Daarom heeft Bureau Buhrs het afgelopen jaar een groot aantal vertegenwoordigers van de gemeenschap betrokken bij het maken van een onderscheidende positionering. Dit heeft geleid tot een citymarketingstrategie, een uitvoeringsplan, tal van pakkende Natuurlijk Pijnacker-Nootdorp-producten en tot de citymarketingwebsite www.natuurlijkpn.nl. In 2017 gaat Leonie van der Laan de citymarketing voor Pijnacker-Nootdorp nog een stap verder brengen. Zij zet een externe citymarketingorganisatie op, gebaseerd op een publieke-private samenwerking. In het bestuur en in de werkgroepen gaan namelijk vertegenwoordigers uit de gemeenschap zitting nemen. Op deze manier kan Leonie citymarketing straks overdragen aan de stichting.