Lancering huisstijl Stationsgebied Leiden

Het is altijd mooi om een hoofdstuk succesvol af te sluiten. Wij geven het stokje voor het Stationsgebied Leiden door aan de Gemeente Leiden en partijen in het gebied. Gisterenavond was een mijlpaal: in een zaal goed gevuld met ondernemers, en in het bijzijn van wethouder Fleur Spijker, onthulden we de nieuwe huisstijl voor het Stationsgebied Leiden. Een huisstijl die wordt gebruikt door de gemeente Leiden, Leiden & Partners, ondernemers en projectontwikkelaars die in het gebied aan de slag gaan. Het Stationsgebied staat aan de vooravond van een grote transformatie. Het doel? Het creëren van een levendige woon- en verblijfsplek, waar verbinding, ontmoeting en vergroening sleutelbegrippen zijn. Het mobiliteitsknooppunt, de stationspleinen en de verschillende functies vormen een gastvrije ontvangst voor bezoekers en passanten, en brengen hen met elkaar en de stad in verbinding. Het vernieuwde stationsgebied moet een gebied van iedereen worden. Daarom hebben wij een creatief concept bedacht waarin verbinding centraal staat en wat tegelijkertijd ook herkenbaar Leids is. Bureau Buhrs was sinds 2018 betrokken bij de totstandkoming van het Identiteitskompas en de Gebiedsvisie van het Stationsgebied Leiden.


← terug