Nieuwe collega Martien van Heijst is een kei in organiseren en plannen. Daarom helpt ze ons als office manager bij de administratie, interne communicatie, personeelsactiviteiten en nog veel meer. Martien werkte eerder ook als secretaresse en office manager bij verschillende bedrijven. In haar vrije tijd is ze het liefst creatief bezig. Ze wandelt veel en sinds kort combineert ze dat met het spotten van vogels.
Nieuws
- 24 januari 2022 Ontmoet onze nieuwe office manager: Martien lees verder →
- 24 januari 2022 Gemeente West Betuwe maakt werk van gebiedsmarketing lees verder →
- 24 januari 2022 Branding stationsgebied Leiden lees verder →
- 24 januari 2022 Osdorpplein: van place to buy naar place to be lees verder →
- 24 januari 2022 Meer duurzame meters maken met de Woonbond lees verder →

Gemeente West Betuwe maakt werk van gebiedsmarketing
West Betuwe wil zich nog beter op de kaart zetten als de fruittuin van Nederland. Om die ambitie waar te maken heeft de gemeente Bureau Buhrs gevraagd een plan te maken met concrete acties. Natuurlijk samen en in overleg met de inwoners, (toeristische) ondernemers en organisaties in West Betuwe.
In november 2021 stelde de gemeenteraad het Beleid Gebiedsmarketing – ‘West Betuwe op de kaart’ vast. In dit beleid staat dat de gemeente West Betuwe als agro-toeristische gemeente en als dé fruitgemeente van Nederland op de kaart wil zetten. Dat laatste niet alleen in de beleving van bezoekers, maar ook in die van de eigen inwoners en ondernemers. Bureau Buhrs, al eerder betrokken bij de totstandkoming van dit Beleid, gaat helpen om hier uitvoering aan te geven. Onder andere met het doen van een 0-meting en het opstellen van een uitvoeringsplan.

Branding stationsgebied Leiden
Het stationsgebied in Leiden is volop in ontwikkeling. Dit betekent veel ruimtelijke ingrepen – groot en klein – die samen van grote impact zijn op het gebied en haar bewoners, ondernemers, reizigers en bezoekers. Samen met gemeente Leiden en de gebiedspartners gaat Bureau Buhrs de gebiedscommunicatie en branding voor het Stationsgebied Leiden verzorgen. Zo creëren we begrip en draagvlak bij de verschillende doelgroepen en maken we hen duidelijk dat alle ontwikkelingen bijdragen aan het stationsgebied van de toekomst.
Bureau Buhrs gaat werken aan eenduidig en herkenbaar gebiedsbrand, communicatieconcept en communicatieboodschappen, afgestemd op de verschillende doelgroepen. We betrekken de gebiedspartners hier actief bij, zodat zij zich hierin herkennen en hier onderdeel van willen uitmaken en zodat zij vanuit dezelfde boodschap en herkenbare look & feel gaan communiceren. Samen werken we aan het stationsgebied van de toekomst! Dit doen we door middel van interviews en workshops.
De gebiedscommunicatie en branding is een vervolg op onze eerdere projecten voor het stationsgebied leiden. In 2020 hebben we de identiteit en positionering voor het stationsgebied van de toekomst opgesteld, uitgewerkt in het identiteitskompas. Vervolgens hebben we meegewerkt aan de gebiedsvisie, waarvoor het identiteitskompas een belangrijke basis was. Nu de gebiedsontwikkeling volop in beweging is, is de behoefte aan gezamenlijke en eenduidige communicatie groot.

Osdorpplein: van place to buy naar place to be
Stadscentrum Osdorpplein in Amsterdam Nieuw-West heeft behoefte aan scherpe positionering en een onderscheidende identiteit: van place to buy naar place to be.
Bureau Buhrs werkt mee om, vanuit haar gebiedsmarketing expertise, Osdorpplein aan de Sloterplas verder op te tuigen tot een bruisende, kleurrijke urban hotspot in de stad. Het is namelijk prettig wonen, werken, winkelen, uitgaan én verblijven in dit deel van Amsterdam.
We beginnen met een positioneringsworkshop om de zachte waarden passend bij het gebieds-DNA te formuleren en gaan daarna een economische programma uitwerken. Ondertussen staan spraakmakende activiteiten op de agenda om Osdorpplein op de kaart zetten, nieuwe en bestaande inwoners met elkaar te verbinden en de belangstelling voor Nieuw-West te bevorderen.

Meer duurzame meters maken met de Woonbond
Onze CO2-uitstoot is te hoog en ook de energieprijzen rijzen de pan uit. Tijd om energie te besparen! Onderzoek toont aan dat een ‘slim energiedisplay’, dat bewoners real-time inzicht geeft in het energieverbruik, gemiddeld tot 5% energiebesparing leidt. Hoe mooi zou het zijn als huurders massaal een energiedisplay aanvragen, of vanuit woningcorporaties en gemeentes aangeboden krijgen? Dat dachten de Woonbond, Aedes en Quintens ook. Na diverse succesvolle pilots hebben zij de missie om in 2022 ‘meer meters te maken’ met de slimme energiedisplays. Hiervoor is een goede communicatiestrategie nodig, die huurders, gemeentes en woningcorporaties stimuleert om aan de slag te gaan met de energiedisplays. Bureau Buhrs staat samen met de Behaviour Club in voor een sterkte communicatiestrategie, die bijdraagt aan de aanschaf en het gebruik van de displays. Op naar een duurzamer én goedkoper 2022!