Impressie van nieuwe woontoren The Miller in Schiedam

Participatie Nieuwbouwproject The Miller

Op een nu nog onbebouwd stukje Schiedam komt straks een gloednieuwe woontoren van 24 bouwlagen, goed voor 150 appartementen: The Miller. Dit nieuwe woongebied geeft de stadsentree van Schiedam in de toekomst een moderne stadse allure. Daarnaast draagt het project bij aan de verdichting van Schiedam.

Participatie
Bureau Buhrs zorgt dat omliggende bedrijven en bewoners geïnformeerd worden over de ontwikkeling en dat zij waar mogelijk betrokken worden bij de planvorming. Voor projectontwikkelaars Vink Bouw en Did Vastgoedontwikkeling organiseren we een communicatie- en participatietraject en voeren we deze uit. Door toevoeging van verschillende soorten appartementen (sociale huur en midden- en hoger segment huur) krijgen woningzoekende straks een grotere kans op het vinden van een passende woning.

Aanpak
Recent is de grondreserveringsovereenkomst met de gemeente getekend. Dit jaar wordt toegewerkt naar een voorlopig ontwerp, waarmee de haalbaarheid van het project wordt aangetoond. Daarna trachten Vink Bouw en de gemeente Schiedam een anterieure overeenkomst af te sluiten, waarmee de realisatie van de toren weer een stap dichterbij komt. We zullen gesprekken voeren met een aantal belangrijke partijen, richten een projectwebsite in, maken het plan bekend tijdens twee wijkoverleggen en organiseren een brede informatiebijeenkomst voor omwonenden en omliggende organisaties.

Bureau Buhrs zoekt een senior adviseur participatie (32-40 uur)

Is participatie in de gebouwde omgeving jouw specialiteit? Ben jij die vakidioot die de kunst verstaat om draagvlak te organiseren voor alle mogelijke veranderingen in steden en dorpen? Top! Want we hebben een leuke baan voor je:

Senior adviseur participatie
(32-40 uur)

 

We zoeken een ervaren collega die de do’s en don’ts kent op het gebied van participatie en de krachtenvelden in ‘stakeholderland’ goed op waarde weet te schatten. Je weet de juiste toon te zetten en ziet niemand over het hoofd. Je bent de participatiespecialist die snel de rode draad weet te pakken en kan adviseren voor een succesvolle toekomst voor stad en land. Voel je je aangesproken? Dan willen wij jou graag leren kennen!

Wie zijn we?

Bureau Buhrs positioneert, programmeert en profileert gebieden en organisaties. Dit in nauwe samenwerking met opdrachtgevers en andere bureaus. Succesvolle veranderingen zijn naar onze mening pas echt goed mogelijk in goed overleg met de omgeving; bewoners, lokale stakeholders en andere belanghebbenden. Daarbij voeren we ons advies graag zelf uit, waardoor we met een doorwrochte, op maat gemaakte én creatieve uitvoering het verschil maken.

Al bijna 15 jaar werken we succesvol voor organisaties als gemeenten, provincies, ontwikkelaars, woningcorporaties en waterschappen bij het opstellen en uitvoeren van hun participatiebeleid. Met onze zelf ontwikkelde methodieken, zoals de ‘Burger is ook een mens’, maken we de complexe vraagstukken inzichtelijk, hanteerbaar en oplosbaar.

Wat kun jij bij ons doen?

  • Je ontwikkelt participatie- en  communicatiestrategieën, adviseert over de participatie- en communicatie-aanpak en zorgt voor de (creatieve) uitvoering voor opdrachtgevers door het hele land
  • Je leidt strategische omgevingscommunicatieprojecten
  • Je hebt een leidende rol in de acquisitie van nieuwe opdrachten: benaderen van netwerk, schrijven van offertes, presentaties tijdens pitches
  • Je onderhoudt actief contact met (potentiele) klanten
  • Je begeleidt de totstandkoming van on- en offline communicatiemiddelen en inzet van sociale media
  • Je schrijft en redigeert (on- en offline) artikelen, blogs en publicaties
  • Je coördineert de organisatie van workshops, evenementen en participatiebijeenkomsten.
  • Je draagt bij aan (de ontwikkeling van) trainingen op gebied van participatie
  • Je stuurt junior en medior collega’s aan bij projecten
  • Je hebt een leidende rol bij de productontwikkeling

Wat kun jij ons bieden?

  • Wo-werk- en denkniveau met minimaal 5 tot 10 jaar werkervaring in een strategische communicatiefunctie, bij voorkeur in de rol van adviseur (bijv. bij overheid, adviesbureau, woningcorporatie of projectontwikkelaar)
  • Specialisme in participatie, gebieds- en/of omgevingscommunicatie, de Omgevingswet en een hierop aansluitend netwerk
  •  Strategisch inzicht waarmee je complexe zaken terugbrengt naar de kern
  • Talent voor samenwerking met verschillende soorten stakeholders
  • Een vlotte pen die creatief én foutloos Nederlands kan schrijven
  • De creatieve geest die ons nog verrassender uit de hoek kan laten komen
  • Een assertieve en ‘hands on’ instelling
  • Acquisitiepower
  • De juiste houding om zelfstandig en in teams te werken
  •  Een goed organisatievermogen en een gestructureerde en planmatige werkhouding
  • Bij voorkeur kennis van leefstijlen(methodieken)
  • En last but not least: een behoorlijke dosis humor!

Wat kunnen wij jou bieden?

  • Een afwisselende baan met veel ruimte om het bureau en jezelf op de kaart te zetten
  • Werken met en aan de nieuwste methodieken voor participatie en omgevingscommunicatie
  • Een leuk en bevlogen team van vakidioten, pioniers en enthousiastelingen
  • Een contract van 32-40 uur per week
  • Een marktconform salaris
  • Een werkplek in Pand Noord, de creatieve hotspot in Amsterdam-Noord. (Uiteraard ook met thuiswerkmogelijkheden)

Stuur je CV met motivatie voor 8 februari naar Leonie van der Laan (vanderlaan@bureaubuhrs.nl). Voor vragen kan je bellen naar 020 – 63 25 805. Voor meer informatie over het bureau en onze lopende projecten kijk je op: www.bureaubuhrs.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Gezocht: adviseur gebiedscommunicatie/-marketing (32-40 uur)

Ben jij die adviseur die alles weet van gebiedsmarketing en/of -communicatie? Bij Bureau Buhrs krijg je de kans om deze kennis in te zetten voor een succesvolle toekomst voor stad en land. Wij zoeken een:

Adviseur gebiedscommunicatie/-marketing
(32-40 uur)


Ben jij de adviseur met bewezen succes op het terrein van (gebieds-)communicatie? Degene die het krachtenveld van stakeholders op zijn waarde weet te schatten én te benutten? De vakidioot die staat te popelen om van steden, regio’s of locaties sterke merken te maken? Dan willen wij jou graag leren kennen!

Wie zijn we?

Bureau Buhrs positioneert, programmeert en profileert gebieden en organisaties. Met onze zelf ontwikkelde methodieken, zoals de Brandstation methodiek, maken we complexe vraagstukken inzichtelijk, hanteerbaar en oplosbaar. Al 15 jaar zijn we toonaangevend op dit gebied. Onze boeken over het vakgebied zijn al meer dan een decennium verplichte kost op vele opleidingen in het land.

Wat kun jij bij ons doen?

  • Je ontwikkelt marketing- en communicatiestrategieën, adviseert over de communicatie-aanpak en zorgt voor de creatieve uitvoering van uiteenlopende gebiedsmarketing- en communicatietrajecten voor opdrachtgevers door het hele land
  • Je leidt strategische marketing- en communicatieprojecten
  • Je speelt een belangrijke rol in de acquisitie van nieuwe opdrachten, je zet jouw netwerk daarbij in, schrijft offertes en presenteert pitches
  • Je onderhoudt actief contact met (potentiële) klanten
  • Je begeleidt de totstandkoming van creatieve concepten, huisstijlen, on- en offline communicatiemiddelen en de inzet van social media
  • Je schrijft en redigeert (on- en offline) artikelen, blogs en publicaties
  • Je organiseert workshops en evenementen
  • Je werkt samen met een senior adviseur en stuurt junior collega’s aan bij projecten
  • Jouw bijdrage aan onze productontwikkeling werkt stimulerend

Wat kun jij ons bieden?

  • Wo-werk- en denkniveau met minimaal 5 jaar werkervaring in een marketing- en/of communicatiefunctie, bij voorkeur in de rol van adviseur (bijv. bij overheid, adviesbureau, woningcorporatie of projectontwikkelaar)
  • Specialisme in citymarketing, gebiedsmarketing en/of gebiedscommunicatie
  • Strategisch inzicht om complexe zaken terug te brengen naar de kern
  • Talent voor samenwerking met verschillende soorten stakeholders
  • Een vlotte pen die creatief én foutloos Nederlands schrijft
  • De creatieve geest die ons nog verrassender uit de hoek kan laten komen
  • Een assertieve en ‘hands on’ instelling
  • De juiste houding om zelfstandig en in teams te werken
  • Een goed organisatievermogen en een gestructureerde en planmatige werkhouding
  • Bij voorkeur kennis van leefstijlen(methodieken)
  • En last but not least: een behoorlijke dosis humor!

Wat kunnen wij jou bieden?

  • Een afwisselende baan met veel ruimte om het bureau en jezelf op de kaart te zetten
  • Werken met en aan de nieuwste methodieken voor gebiedsmarketing en -communicatie
  • Een leuk en bevlogen team van vakidioten, pioniers en enthousiastelingen
  • Een contract van 32-40 uur per week
  • Een marktconform salaris
  • De kans om je carrière in een versnelling te brengen én
  • Een werkplek in Pand Noord, de creatieve hotspot in Amsterdam-Noord. (Uiteraard ook met thuiswerkmogelijkheden.)

Stuur je CV met motivatie voor 8 februari naar Leonie van der Laan (vanderlaan@bureaubuhrs.nl). Heb je vragen? Bel dan ons kantoornummer 020 – 63 25 805. Voor meer informatie over het bureau en onze lopende projecten kijk je op: www.bureaubuhrs.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Nu online: het Grote Duurzaam Gedrag Magazine

Het Grote Duurzaam Gedrag magazine van onze zusterorganisatie de Behaviour Club is nu online beschikbaar! Klimaatverandering wordt steeds zichtbaarder en we weten steeds meer over de invloed van ons eigen gedrag hierop. Maar ondanks de urgentie en de kennis, lukt het veel mensen niet om écht in actie te komen en duurzamer te leven. Voor dit magazine verzamelde de Behaviour Club belangrijke inzichten en adviezen voor het realiseren van duurzaam gedrag bij je doelgroep, de weerstand die daarbij kan optreden en hoe je die weerstand kunt ombuigen.

Wat lees je in dit magazine?

  • Een interview met Prof. Dr. Marieke Fransen over de oorzaken van weerstand tegen duurzamer leven én diverse strategieën die hiertegen kunnen worden ingezet.
  • Artikelen over hoe ‘moral licensing’ en de ‘green gap’ duurzaam gedrag beïnvloeden.
  • Interview met Dr. Victor Kallen over hoe je slim op kritische omslagpunten kunt inspelen bij het bewerkstelligen van verandering.
  • De drie inzendingen van de finalisten van de Behaviour Club Challenge voor het wereld reddende verhaal.

Benieuwd geworden?
Ga naar www.behaviourclub.nl en download het magazine.

Download toolkit Natuurbeleving

Hoe beleven verschillende bezoekers de natuur? Is dat veranderd door corona? Wie gaat de lange afstandspaden af en wie maakt alleen een ommetje? Deze vragen worden beantwoord in de nieuwe toolkit Natuurbeleving, de toevoeging aan de Leefstijlvinder over vakantie en vrije tijd. De toolkit is een samenwerking van Bureau Buhrs, onderzoeksbureau MarketResponse, Bureau voor Ruimte en Vrije Tijd, ZKA Leisure Consultants en de andere gecertificeerde adviesbureaus van de Leefstijlvinder, in opdracht van negen provincies. Download de toolkit hier:
Deel 1
Deel 2

Natuurbeleving elke leefstijl anders
Aan de hand van een representatief onderzoek hebben we een toolkit opgesteld waarin voor iedere leefstijl helder wordt hoe zij natuur beleven en waar zij behoefte aan hebben. Hoe ziet hun favoriete natuurgebied eruit? Over welke paden willen zij wandelen? Welke voorzieningen zijn voor hen van belang? Wat zorgt ervoor dat ze het ene gebied wel bezoeken en het andere juist niet? En hoe gebruik je deze informatie om je eigen gebied aantrekkelijker te maken voor de verschillende typen bezoekers? Daar geeft de toolkit antwoord op.

Meer informatie?
Meer informatie over deze leefstijlen? Of wil je weten wat deze nieuwe inzichten betekenen voor de positionering, profilering en programmering van jouw natuurgebied? Neem contact met ons op.

In samenwerking met negen provincies heeft MarketResponse Marktvinders zeven leisure-leefstijlen gevonden, die centraal staan op de Leefstijlvinder. Deze leefstijlen laten zien waar mensen in hun vrije tijd of op vakantie behoefte aan hebben. En wat de verschillen hierin zijn. De leefstijlvinder weet niet alleen hoe deze leefstijlen eruit zien, ook is bekend waar in Nederland zij wonen. Welke groepen wonen er in jouw regio? Wat zijn hun wensen en hoe kan je hen het beste bereiken? Bureau Buhrs is gecertificeerd Leefstijl adviseur.