Afscheid van Leonie van der Laan

Met een lach en een traan… namen we feestelijk afscheid van Leonie. 8 jaar geleden kwam Leonie als medior adviseur het bureau binnen, ze verlaat het nu als ad­junct-di­rec­teur. De volgende uitdaging voor Leonie is de functie van strategisch pro­ject­ma­na­ger ge­bieds­ont­wik­ke­ling bij de gemeente Hilversum. Ook daar gaat ze on­ge­twij­feld ‘shinen’. Vanaf vandaag is Leonie met stip bin­nen­ge­ko­men in de erelijst Oud-Bureau Buhrs-ers. Gelukkig houden we nog veel talent(en) over. Wessel Brocken is vanaf nu ons eerste aan­spreek­punt voor ge­bieds­mar­ke­ting­klus­sen. De ma­na­ge­ment­ta­ken van Leonie worden overgenomen door Ilse Fidder (bu­reau­ma­na­ger) en Yvonne Sevriens (manager be­drijfs­voe­ring). Want we groeien door!

Nudge van het jaar uitreiking Behaviour Club

8 februari: Kennissessie AI & gedrag

De ont­wik­ke­ling van AI gaat razendsnel. Elk bedrijf staat voor de uitdaging om AI op de juiste manier te integreren. Maar hoe doe je dat? Vanmiddag vindt onze gratis ken­nis­ses­sie plaats. Hier vertelt onze partner Considerati hoe je AI-beleid ontwikkelt dat niet alleen voldoet aan wetgeving, maar ook aan ethische normen. Onze collega Eva van Workum van Behaviour Club vertelt over het ge­drags­as­pect bij AI: hoe zorg je ervoor dat medewerkers handelen naar het beleid, zodat de hele organisatie meegaat in deze belangrijke trans­for­ma­tie? Deze ken­nis­ses­sie gemist? Geen probleem! We delen graag onze kennis: we geven heel het jaar trainingen waarvoor je je nog kunt aanmelden.

De eerst­vol­gen­de is de BOOST-trai­ning over ge­drags­ver­an­de­ring op 5, 12 en 19 maart . Daarnaast hebben we de training Laag­ge­let­terd­heid over hoe je om kunt gaan met laag­ge­let­ter­den. Houdt onze agenda in de gaten!

Rijswijk: Aan de slag met de omgevingsvisie

Rijswijk stelt een om­ge­vings­vi­sie op en Bureau Buhrs ondersteunt sinds de zomer in de par­ti­ci­pa­tie. Onder de vlag “Jouw kijk op Rijswijk” geven we zoveel mogelijk inwoners de kans mee te denken over de toekomst van hun stad. De eerste par­ti­ci­pa­tie­ron­de is inmiddels afgerond. Zo liep er een vragenlijst, die we online en tijdens drie actiedagen in de stad hebben gepromoot. Ook or­ga­ni­seer­den we twee sessies voor pro­fes­si­o­nals vanuit ver­schil­len­de or­ga­ni­sa­ties, een Stads­ge­sprek voor inwoners en twee sessies met de Kin­der­rech­ten­am­bas­sa­deurs (leerlingen uit groep 7 en 8).

De gemeente gebruikt de uitkomsten vanuit de par­ti­ci­pa­tie om de koers voor de toekomst uit te werken in een con­cept-ont­werp om­ge­vings­vi­sie. In de volgende par­ti­ci­pa­tie­ron­de vragen we wat de inwoners hiervan vinden en halen we concrete ideeën op voor het vervolg.

Training: Gewenst gedrag realiseren bij mensen die laaggeletterd zijn

Ongeveer 1 op de 7 volwassenen in Nederland is laag­ge­let­terd. En 1 van de 3 jongeren van 15 jaar loopt kans laag­ge­let­terd van school te gaan. Dat is dus een groot probleem. Iemand die laag­ge­let­terd is, heeft moeite met lezen, schrijven en/of rekenen. Iemand die laag­ge­let­terd is, heeft ook vaak beperkte digitale vaar­dig­he­den. Grote kans dus dat ook jouw organisatie hier mee te maken heeft. 

Het beter in contact zijn met mensen die laag­ge­let­terd zijn, heeft meerdere voordelen. Ze kunnen beter meedoen in de maat­schap­pij. Zo wordt niemand bui­ten­ge­slo­ten en werken we samen aan een in­clu­sie­ve­re samenleving. Ook mensen zonder laag­ge­let­terd­heid profiteren van jouw aanpak. Bovendien bereik je als organisatie de doelen beter, omdat mensen die jou direct begrijpen minder fouten maken, minder vragen stellen en minder snel klachten indienen. 

B5-model 

Om mensen die laag­ge­let­terd zijn, beter te kunnen bedienen, is het belangrijk om verder te kijken. Als je deze mensen niet bereikt, maakt het niet uit wat je zegt. En als mensen denken dat ze iets niet kunnen, dan is hulp handiger dan informatie geven. Maar er is meer: Ons B5-model biedt oplossingen; voor iedere uitdaging krijg je praktische tips die je meteen kunt toepassen. Zo leer je niet alleen wát werkt, maar ook waaróm het werkt. Het B5-model legt uit hoe je mensen die laag­ge­let­terd zijn beter kunt helpen. Het model behandelt de 5 be­lang­rijk­ste uitdagingen bij de omgang met laag­ge­let­ter­den:  Bereiken, Begrijpen, Beïnvloeden, Bekwaamheid, Beleid. We schreven een whitepaper over ons B5-model, je kunt het hier lezen. 

Hoe ben je in contact met mensen die laag­ge­let­terd zijn? 

Dat leer je in de 2-daagse training die Bureau Buhrs en de Behaviour Club aanbieden samen met Taal voor allemaal. We gaan in op ons B5-model, op beeld­com­mu­ni­ca­tie en op duidelijke taal. Tijdens de training ga je aan de slag met (eigen) com­mu­ni­ca­tie­mid­de­len. Je leert hoe je duidelijker kunt schrijven, beter beeld­ma­te­ri­aal kunt kiezen en hoe je goede keuzes maakt voor het ontwerp. 

Kortom: In onze tweedaagse training in Amsterdam Noord, krijg je voor iedere uitdaging praktische tips die je meteen kunt toepassen. Zo leer je niet alleen wát werkt, maar ook waaróm het werkt. 

Wil je meer weten?
Neem dan contact op met Erna van Eerden via 020 6325805 of
vaneerden@​bureaubuhrs.​nl 

Wil je je aanmelden?
Schrijf je dan
hier in.

_______________________________­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­__

Over de trainers 

Erna van Eerden vertelt je alles over het B5-model. Erna is senior strategisch com­mu­ni­ca­tie­ad­vi­seur bij Bureau Buhrs. Erna werkte eerder als docent com­mu­ni­ca­tie, en weet hoe mensen in de knel kunnen komen als ze informatie niet begrijpen door haar jarenlange ervaring bij de Nationale ombudsman.  

Ben van Hamersveld neemt je mee in de wereld van beeld­com­mu­ni­ca­tie. Met actuele voorbeelden vertelt hij wat werkt wel en waarom en wat werkt juist niet. Ben is docent namens de Behaviour Club en Hogeschool Leiden. 

Enid Reichradt geeft je praktische tips over het inzetten van duidelijke taal. Met Enid werk je ook aan een opdracht van je eigen werk. Enid is adviseur, ont­wik­ke­laar en trainer vanuit Taal voor allemaal.  

Meewerkstage Marketing Communicatie

BUREAU BUHRS ZOEKT MEEWERKSTAGIAIR(E) MARKETING & COMMUNICATIE

Ben jij een en­thou­si­as­te en on­der­ne­men­de student(e) met een passie voor marketing & com­mu­ni­ca­tie? Vind je het leuk om tijdens je stage écht mee te bouwen aan een bedrijf? En heb je affiniteit met thema’s als ge­drags­ver­an­de­ring, duur­zaam­heid, bur­ger­par­ti­ci­pa­tie en com­mu­ni­ca­tie? Dan is deze stageplek bij Behaviour Club en Bureau Buhrs op jouw lijf geschreven!

Over Behaviour Club en Bureau Buhrs:

Behaviour Club en Bureau Buhrs zijn twee toon­aan­ge­ven­de bureaus op het gebied van ge­drags­ver­an­de­ring, duur­zaam­heid, bur­ger­par­ti­ci­pa­tie en com­mu­ni­ca­tie. Beide bureaus werken samen (in een prachtig pand in Amsterdam Noord) iedere dag opnieuw om een positieve impact op de samenleving te maken.

Bureau Buhrs is specialist op het gebied van bur­ger­par­ti­ci­pa­tie & ge­bieds­com­mu­ni­ca­tie. Behaviour Club richt zich op het bedenken van effectieve ge­drags­cam­pag­nes & in­ter­ven­ties. Samen vormen we één hecht team en werken we vol en­thou­si­as­me aan uit­een­lo­pen­de maat­schap­pe­lij­ke thema’s en com­mu­ni­ca­tie- en ge­drags­op­ga­ven. Bij beide bureaus werken we aan veel toffe projecten te­ge­lij­ker­tijd, organiseren we diverse events, par­ti­ci­pa­tie­bij­een­kom­sten en trainingen, en doen we nog heel veel meer. Bovendien beschikken beide bureaus over een schat aan kennis (denk aan eigen methodieken, spe­ci­a­lis­ti­sche kennis over onderzoek, par­ti­ci­pa­tie en ge­drags­psy­cho­lo­gie).

Maar deze kennis op een goede en creatieve manier delen met de bui­ten­we­reld… Dat is een tweede! En daar zoeken we jou voor!

Func­tie­om­schrij­ving:

Als mee­werk­sta­gi­air(e) op het gebied van com­mu­ni­ca­tie / marketing / growth hacking krijg je de unieke kans om mee te bouwen aan beide bureaus. Jouw be­lang­rijk­ste taak wordt het op­ti­ma­li­se­ren van de profilering van beide bureaus, maar er is ook ruimte om mee te werken aan ver­schil­len­de projecten. Voorbeelden van werk­zaam­he­den zijn:

  • Het ontwikkelen en uitvoeren van creatieve en slimme mar­ke­ting­stra­te­gieën om de zicht­baar­heid van Behaviour Club en Bureau Buhrs te vergroten en om nog meer (potentiële) klanten te bereiken.
  • Het op­ti­ma­li­se­ren van de social media kanalen om de online community op te bouwen en te versterken.
  • Het organiseren van- en on­der­steu­nen bij diverse bij­een­kom­sten, trainingen, workshops en webinars van beide bureaus.
  • Meewerken aan diverse projecten van Bureau Buhrs en / of Behaviour Club.

Uiteraard worden de werk­zaam­he­den op jouw vaar­dig­he­den, interesses en leerdoelen afgestemd. Samen geven we invulling aan jouw stage op een manier die bij jou past!

Profiel:

  • Je bent een HBO/WO student(e) met een stu­die­ach­ter­grond in marketing, com­mu­ni­ca­tie, sociale psychologie of een gerelateerd vakgebied.
  • Je hebt interesse in thema’s als ge­drags­ver­an­de­ring / ge­drags­psy­cho­lo­gie, duur­zaam­heid, bur­ger­par­ti­ci­pa­tie, ge­bieds­mar­ke­ting en com­mu­ni­ca­tie
  • Je bent creatief, proactief en hebt een hands-on mentaliteit. Je barst van de ideeën en vindt het leuk om veel vrijheid te krijgen om hiermee aan de slag te gaan.
  • Je beschikt over uitstekende com­mu­ni­ca­tie­ve vaar­dig­he­den (een scherpe pen is een pré).
  • Je vindt het leuk om creatieve dingen te bedenken & content te creëren
  • Je bent voor minimaal 4 maanden beschikbaar (liefst per februari 2024)

Wat bieden wij:

  • Een dynamische sta­ge­om­ge­ving bij een bureau waarin je echt kan meedraaien en eigen ver­ant­woor­de­lijk­he­den krijgt
  • De mo­ge­lijk­heid om mee te werken aan uitdagende projecten op het gebied van ge­drags­ver­an­de­ring en duur­zaam­heid.
  • De kans om écht impact te maken, bij maar liefst twee bureaus.
  • Begeleiding door ervaren pro­fes­si­o­nals binnen beide bureaus.
  • Een sta­ge­ver­goe­ding van 300 euro per maand.
  • Een open en in­spi­re­ren­de werk­om­ge­ving met een informele sfeer. We hebben een jong team, we werken hard, maar er wordt ook veel gelachen. Je kan bij ons volledig jezelf zijn.

Enthousiast? Zie je jezelf wel stage bij ons lopen? Stuur dan je CV en mo­ti­va­tie­brief naar info@​bureaubuhrs.​nl. Vermeld in het onderwerp “Sol­li­ci­ta­tie Mee­werk­sta­gi­air(e) Bureau Buhrs / Behaviour Club“. We kijken ernaar uit om kennis met je te maken!