Het is altijd mooi om een hoofdstuk succesvol af te sluiten. Wij geven het stokje voor het Stationsgebied Leiden door aan de Gemeente Leiden en partijen in het gebied. Gisterenavond was een mijlpaal: in een zaal goed gevuld met ondernemers, en in het bijzijn van wethouder Fleur Spijker, onthulden we de nieuwe huisstijl voor het Stationsgebied Leiden. Een huisstijl die wordt gebruikt door de gemeente Leiden, Leiden & Partners, ondernemers en projectontwikkelaars die in het gebied aan de slag gaan. Het Stationsgebied staat aan de vooravond van een grote transformatie. Het doel? Het creëren van een levendige woon- en verblijfsplek, waar verbinding, ontmoeting en vergroening sleutelbegrippen zijn. Het mobiliteitsknooppunt, de stationspleinen en de verschillende functies vormen een gastvrije ontvangst voor bezoekers en passanten, en brengen hen met elkaar en de stad in verbinding. Het vernieuwde stationsgebied moet een gebied van iedereen worden. Daarom hebben wij een creatief concept bedacht waarin verbinding centraal staat en wat tegelijkertijd ook herkenbaar Leids is. Bureau Buhrs was sinds 2018 betrokken bij de totstandkoming van het Identiteitskompas en de Gebiedsvisie van het Stationsgebied Leiden.
Nieuws
- 22 november 2023 Lancering huisstijl Stationsgebied Leiden lees verder →
- 17 november 2023 ‘Aan in het donker’ campagne trapt af lees verder →
- 15 november 2023 Even voorstellen: Ilse Fidder lees verder →
- 15 november 2023 Even voorstellen: Milou Wolda lees verder →
- 15 november 2023 Training Laaggeletterdheid van start lees verder →

‘Aan in het donker’ campagne trapt af
Wie onlangs in de buurt van het Haarlemmerplein in Amsterdam was, kon niet om de lange rij fietsers heen. Fietsers zonder goede verlichting kregen een reparatie aangeboden. Gratis. Met deze sympathieke actie trapten wij voor de Vervoerregio Amsterdam de campagne ‘AAN in het donker’ af. De campagne moet fietsers aansporen om goede fietsverlichting te voeren voor hun eigen veiligheid en die van een ander. Goede verlichting verkleint de kans op een ongeval met 20%. Het verbeteren van de verkeersveiligheid in opdracht van de Vervoerregio Amsterdam: daar gaat Bureau Buhrs Van Hulzen voor zorgen. Dit doen we door het uitvoeren van verschillende verkeersveiligheidscampagnes, waarvan de ‘AAN in het donker’ er één is. Op het Haarlemmerplein in Amsterdam waren het campagneteam van Bureau Buhrs van Hulzen, een team politieagenten, fietsmonteurs van de Fietswacht, fiets-dj FissaFiets én vrijwilligers van de ANWB en Fietsersbond aanwezig. Kapotte fietsverlichting werd ter plekke gratis gerepareerd door fietsmonteurs. Zo hebben ze ruim 250 fietslampen gefixt. Lukte dat niet, dan kregen mensen gratis losse fietslampjes mee als noodoplossing om veilig thuis te komen. En het advies om snel langs de fietsenmaker te gaan! Met de campagne ‘AAN in het donker’ wil de Vervoerregio Amsterdam fietsers aanmoedigen om zichzelf zichtbaar te maken door altijd hun licht AAN te doen in het donker. Fietsers en omstanders waren erg te spreken over de ‘Fix je licht’-actie: “Supergoed dat jullie dit doen. Ik weet wel dat verlichting belangrijk is, maar het komt er gewoon niet van om hem te laten repareren.”

Even voorstellen: Ilse Fidder
Ilse Fidder is begonnen als Office manager bij Bureau Buhrs en kijkt er naar uit om het team te ondersteunen waar nodig. Ilse is na haar studie Culturele en maatschappelijk vorming aan de Hogeschool van Amsterdam gerold in het werk als Office Manager en dit is haar op het lijf geschreven. Meedenken, ontzorgen en vooral momenten creëren waar het team even niet aan het werk hoeft te denken is waar ze energie uit haalt. Ze vindt het belangrijk aan iedereens wensen te voldoen en open te staan als iemand behoefte heeft aan een luisterend oor. In haar vrije tijd is Ilse graag lekker aan het eten, aan het struinen in kringloopwinkeltjes en aan het sporten of aan het genieten van de natuur!

Even voorstellen: Milou Wolda
Milou is begonnen als gebiedsmarketeer! Na de masters Sociale Psychologie en Consumer Marketing vond Milou haar eerste baan als branding consultant. Hier deed ze ervaring op met merkstrategie, onderzoek, workshops en campagnes. Na een leerzame tijd wilde Milou haar kennis toch liever inzetten voor een maatschappelijk doel. Zo stuitte ze op Bureau Buhrs en ontdekte hoe je merkstrategie ook kunt toepassen op wijken, gebieden en steden. Ook bleken Bureau Buhrs, en zusterbedrijf Behaviour Club, gespecialiseerd te zijn in gedragsverandering, waardoor precies haar twee studies samenkomen! In haar vrije tijd wordt Milou enthousiast van tennissen, squashen, koken en maakt ze graag bijzondere reizen.

Training Laaggeletterdheid van start
De training Laaggeletterdheid van de Behaviour Club en Bureau Buhrs is van start. We verzorgen deze tweedaagse training in samenwerking met Taal voor Allemaal. Tijdens deze training leren deelnemers hoe hun organisatie gewenst gedrag kan realiseren bij laaggeletterde klanten of burgers. Dit doen we aan de hand van het door ons ontwikkelde B5-model. Dat model beschrijft de belangrijkste uitdagingen voor organisaties bij de omgang met laaggeletterden (Bereiken, Begrijpen, Beïnvloeden, Bekwaamheid & Beleid). Per uitdaging behandelen we praktische tips om organisaties voorwaarts te helpen, gebaseerd op wetenschap én praktijk. We trainen dus op veel meer dan alleen maar schrijven! Ook klaar om jouw organisatie te versterken door laaggeletterden beter te bedienen? Meld je aan voor de training van 4 maart of 20 maart! En kan je niet wachten, download dan gratis onze whitepaper hier.