Even voorstellen: Erna van Eerden

Een nieuw gezicht: Per 1 oktober is Erna van Eerden gestart als senior adviseur bij Bureau Buhrs. Erna is expert in de communicatie tussen de burger en de overheid en neemt 25 jaar ervaring bij de Rijksoverheid mee. De laatste vijf jaar werkte Erna bij het Ministerie van Binnenlandse zaken en Koninkrijksrelaties als senior strategisch adviseur communicatie voor het communicatieteam van de minister van BZK. Zij loopt warm voor maatschappelijk relevante dossiers en (overheids)communicatie die uitgaat van wat burgers beweegt. Erna was eerder lange tijd woordvoerder bij de Nationale ombudsman en bij de Kiesraad en werkte voor het Openbaar Ministerie in Alkmaar en in Assen. Bij Bureau Buhrs gaat Erna aan de slag met participatie, strategische communicatie en campagnes, cultuurbeleving en laaggeletterdheid. Naast haar werk legt Erna de laatste hand aan een master Cultuurwetenschappen aan de Open Universiteit. Erna gaat graag naar buiten en is dan bezig met het groen van haar eigen tuin en van de buurttuin.

Seminar Boost jouw winkelgebied met datagedreven marketing

2 november |  14.00 – 16.30u | Utrecht

Met de Bezoeker Booster hebben Bureau Buhrs, Perfect Place en Whooz de krachten gebundeld en een slimme en effectieve aanpak ontwikkeld om mensen weer naar jouw winkelgebied te trekken en aantrekkelijke winkelervaringen te bieden. Met de Bezoeker Booster leer je jouw bezoekers kennen, identificeer je kansrijke winkelprofielen en ontvang je zeven concrete acties om – samen met alle partijen in het winkelgebied – jouw specifieke doelgroep te bereiken. En natuurlijk monitoren we het effect van de uitgevoerde acties zodat je op tijd kan bijsturen naar een goede ROI.

PROGRAMMA
In de seminar presenteren we jou ons 7-stappenmodel waarmee je de kracht van mobiele telefoondata van bezoekers benut om jouw winkelgebied te transformeren tot een aantrekkelijke, duurzame en succesvolle place to be. En met gastsprekers uit de praktijk zoomen we in op hoe de Bezoeker Booster voor jouw winkelgebied kan werken en het belang van werken met data.  Op een rij:

Henk Gianotte | Moderator
Henk Gianotten heeft veel ervaring in economisch beleid en marktonderzoek. Tot 2006 was hij bijzonder hoogleraar Retail Marketing aan de Universiteit van Tilburg. Hij maakte deel uit van het bestuur van VEDIS Detailhandels Platform.

Gerlant Lettinga | De Nieuwe Winkelstraat
Data is niet meer weg te denken in de maakbaarheid van de binnenstad. Hoe dat zo? Zonder data, is het varen in de mist. Waar sta je en wil je naar toe? Wat zijn de effecten van interventies? Geen campagne, evenement of transformatie zou zonder ijkpunten in data moeten starten. Gerlant neemt ons mee in de ontwikkelingen van data, samenwerken en inzicht in omzetpotentieel binnen winkelgebieden.

Taylor Wessing
Taylor Wessing is gespecialiseerd in privacy, met name gericht op IT en compliancy. Taylor Wessing heeft onderzoek gedaan naar het gebruik van data van mobiele telefoons en het verschil met de WIFI tellingen uit het verleden. Je wordt meegenomen in de privacy waarborging bij gebruik van data van mobiele telefonie.

Guido Rooyakkers | Gemeente Roermond
In Roermond is de Bezoeker Booster aanpak volop gaande. Guido vertelt tot welke inzichten dit heeft geleid en welke gerichte keuzes gemaakt kunnen worden voor beleid en marketing. In het bijzonder kijkend naar het Designer Outlet Roermond in relatie tot de binnenstad. Maar hoe gebruik je de data? En wat betekent het als gemeente om deze data te gebruiken?

Anton Los | Perfect Place
Anton laat tijdens de presentatie van de Bezoeker Booster zien, hoe inzichten van data van mobiele telefonie ingezet kunnen worden voor het bepalen van de aantrekkelijkheid van een gebied, het daadwerkelijke verzorgingsgebied en kansrijke buurten.

Jan Louwris | Whooz
Voor elke adres in Nederland is inzichtelijk welk shoppingprofiel er woont. Jan laat tijdens de presentatie van de Bezoeker Booster zien, hoe op basis van de data van mobiele telefonie de kansrijke shoppingprofielen voor jouw winkelgebied gekozen kunnen worden

Leonie van der Laan | Bureau Buhrs
Wat betekent de keuze voor kansrijke doelgroepen voor de positionering, communicatie, branchering, aankleding en activiteiten in jouw winkelgebied? Leonie eindigt de presentatie van de Bezoeker Booster met voorbeelden hoe je daadwerkelijk aan de slag kan.

AANMELDEN EN PRAKTISCHE INFORMATIE
Mis deze kans niet om jouw winkelgebied te transformeren met de kracht van datagedreven marketing. Meld je nu aan via de volgende link en reserveer jouw plek bij onze gratis seminar.

Let op: Deelname aan de seminar is gratis, maar bij afzegging wordt er een bedrag van 150 euro in rekening gebracht. De seminar is voor retailers, centrummanagement, gemeenten, vastgoedpartijen, marketingorganisaties en studenten.

Boost Jouw Winkelgebied! Doe mee aan onze seminar en ontdek hoe je met de Bezoeker Booster jouw winkelgebied weer laat floreren.

Waarin een dorp heel groot kan zijn…

Zandvoort, een dorp met 17.000 inwoners dat in drie dagen 305.000 bezoekers ‘verwerkt’ tijdens de Heineken Dutch Grand Prix 2023. Vanzelfsprekend doet de gemeente Zandvoort dat niet alleen maar in samenwerking met de veiligheidsdriehoek, DGP de organisator van het F1-evenement, Zandvoort Marketing, Handhaving, de omgevingsdienst IJmond en Gemeentereiniging. Ook de NS, Pro-Rail en Connexxion spelen een belangrijke rol in het succes maar vooral in het veilig en soepel laten verlopen van een evenement dat wereldwijd bekeken wordt. Bureau Buhrs heeft ondersteund bij de communicatie met inwoners, ondernemers, (maatschappelijke) organisaties en de bovengenoemde stakeholders.

De focus in het beleid en de communicatie vanuit de gemeente lag op 3 onderwerpen: Mobiliteit, Veiligheid en Openbare Orde. Met betrekking tot mobiliteit wordt er vanuit de hele wereld meegekeken: hoe kan er een autosport-event georganiseerd worden zonder dat de bezoekers met de auto komen; hoe zorg je voor crowd-control door het dorp en de omgeving? Met zo min mogelijk overlast of gevaarlijke situaties voor inwoners en bezoekers? Hoe handhaaf je de openbare orde? Welke maatregelen neem je vooraf zodat alle feestende bezoekers een fijne en veilige tijd hebben? Al deze vraagstukken zijn tijdens deze opdracht voorbij gekomen en beantwoord! Via old school drukwerk maar vooral ook digitale communicatie. Met nieuwsbrieven, een speciale Q&A site F1vraag.nl en de gemeentelijke socials en websites werden alle externe stakeholders, waaronder de eigen inwoners, bedrijven en (maatschappelijke) organisaties, geïnformeerd, geholpen of verwezen naar de juiste instantie. Zandvoort kijkt terug op een fantastisch lang weekend zonder noemenswaardige incidenten.

Branding Spoorzone Arnhem-Oost

Bureau Buhrs gaat aan de slag met het ontwikkelen van de gebiedsbrand voor de grootschalige gebiedsontwikkeling Spoorzone Arnhem-Oost. Met deze gebiedsontwikkeling start gemeente Arnhem haar verstedelijkingsstrategie, waarbinnen 16.000 woningen gebouwd moeten worden binnen de bestaande stad. Spoorzone Arnhem-Oost heeft de ruimte om een groot deel van deze woningen te realiseren. Maar het gaat in Spoorzone Arnhem-Oost om meer! De gebiedsontwikkeling zal bijdragen aan meer sociale verbinding en trots, aanpak van maatschappelijke opgaven, aansluitende werkgelegenheid, aanleg van grootschalig groen, duurzame mobiliteit en een betere samenhang tussen de verschillende deelgebieden binnen de Spoorzone. Aan ons om – samen met de stakeholders in de deelgebieden – te bepalen wat dit betekent voor de branding van het gebied. Zowel in woord – het verhaal van de  Spoorzone – als in beeld met een bijpassende huisstijl.

Een pakkend verhaal voor een nieuw stukje Ede

Hoe zorg je dat een wijk, waar pas over 5 jaar gebouwd wordt, nu al gaat leven? Bureau Buhrs is gevraagd het gebiedsconcept voor Ede Kernhem Noord te ontwikkelen; een allesomvattend verhaal in woord en beeld voor een nieuw stukje Ede. Dit verhaal moet bestaande en nieuwe doelgroepen aantrekken én wordt de drager voor het integrale ontwikkelingsplan en de verdere gebiedsontwikkeling. Dat doen we interactief met verschillende belanghebbenden, en in samenwerking met de gemeente Ede en landschaps- en stedenbouwkundig bureau Delva. De gemeente Ede werkt in Kernhem Noord aan een mooi nieuw stukje Ede. Heel belangrijk voor de gemeente want er is nu en in de komende jaren een grote behoefte aan nieuwe, vooral betaalbare woningen. Het gebied Kernhem Noord aan de landelijke noordkant van de gemeente moet ruimte bieden aan 2500-2700 woningen voor een gevarieerde groep woningzoekenden uit Ede en omgeving. Zij wonen straks plezierig samen in een groene, gezonde en toekomstbestendige wijk waarvan de bijzondere landschapselementen behouden zijn.