Participatieavonden IJsselvizier & Stadsbroek Zwolle

Welke bijdrage kunnen Stadsbroek en IJsselvizier leveren in de ontwikkeling van de stad Zwolle? De gemeente vroeg inwoners, omwonenden, ondernemers en andere geïnteresseerden om hierover mee te denken. Op 22 en 23 februari organiseerden we twee bijeenkomsten. Twee succesvolle avonden met een hoge opkomst van gemiddeld zo’n 130 aanwezigen per avond. Aanwezigen konden aangeven wat zij belangrijk vinden voor de gebieden of al een concreet idee indienen. Ook hadden 68 initiatiefnemers online al een idee ingediend, waar aanwezigen op konden reageren. Van een groot Stadshager Bos of voedselbos tot kleinschalig (circulair) wonen of een Mooi Leven Huis voor gehandicapten kinderen. Kortom, een energieke avond waar veel meningen en mooi ideeën zijn opgehaald.

Komende periode verwerken we alle ingediende ideeën, argumenten, meningen en zorgen in een participatiejournaal. Hiermee stelt de gemeente een opinie-nota, die aangeboden wordt aan de raad. Op basis van de opinienota en het participatieverslag stelt de raad richtinggevende uitspraken vast.

Even voorstellen: Sacha Kaldenbach

Sacha heeft een achtergrond in grafisch design en consumentenonderzoek en vindt het gaaf om met gedragsverandering en communicatie bezig te zijn. Dit enthousiasme ontstond tijdens haar studie Mediavormgeven, waar ze dit tot uitwerking bracht in verschillende campagnes. Later groeide dit nog verder toen ze dit toepaste op het gebied van leefstijl, zowel op persoonlijk vlak als bij opdrachten die ze uitvoerde als zelfstandige. Naast haar studie volgde ze ook een opleiding Neuro Linguïstisch Programmeren.

Haar kennis en passie voor design en gedragsverandering combineert ze graag om zo bij te dragen aan positieve impact voor maatschappelijk en sociaal gedreven ondernemingen en organisaties. Als vormgever en communicatieadviseur gaat ze haar passie, kennis en positiviteit verspreiden bij Bureau Buhrs!

In haar vrije tijd sjeest ze graag door de duinen met haar racefiets, houdt ze van lekker eten, lezen, dansen, verdiept ze zich graag in persoonlijke ontwikkeling en is ze een echte podcastfanaat. Haar favoriete Quote? Dat is “Kijken met je hart is geluk zien”.

Winkelgebieden in beweging

Winkelgebieden in Nederland zijn flink in beweging! Hoewel we tijdens de coronapandemie massaal nóg meer online gingen winkelen, blijft het winkelend publiek terugkeren in de winkelstraat en -centra. Met name als dit onderscheidende winkelgebieden zijn met een maatschappelijke en sociale meerwaarde. Want winkelgebieden worden steeds meer een plek om te verblijven, ontmoeten, verbinden, werken en leven. Het einde van winkelgebieden is daarmee nog niet in zicht maar vraagt vaak wel om een herpositionering en professionaliseringsslag. Met onze methodieken ‘Uit de brand, into branding’ en de ‘Bezoeker Booster’ helpt Bureau Buhrs winkeliersverenigingen, BIZ’en en gemeenten met het toekomstbestendig maken van winkelgebieden. 

Vragen als ‘wie zijn onze kansrijke bezoekers?’, ‘Hoe willen we onszelf positioneren’ en ‘Hoe maken we de leden van de winkeliersvereniging meer betrokken?’ zijn vragen die Bureau Buhrs ontvangt van diverse gemeenten, winkeliersverenigingen en BIZ’en. Met onze methodieken ‘Uit de brand, into branding’ en de ‘Bezoeker Booster’ pakken we deze vragen – samen met de betrokken stakeholders -op. Zo brengen we voor winkelgebieden in Coevorden, Roermond en Den Helder op basis van bezoekersdata in beeld wat de kansrijke winkelprofielen zijn. Op basis hiervan bepalen we samen met welke marketingacties deze doelgroepen het beste te verleiden zijn om (langer) naar het winkelgebied te komen. Voor een winkelgebied in Rotterdam gaan we samen met de ondernemers aan de slag met een herpositionering: wat voor winkelgebied willen we zijn en voor wie? Voor het Utrechtse winkelcentrum Nova gaan we aan de slag met het opstellen van een marketingcommunicatiestrategie en uitvoeringsplan, op basis van het door ons eerder uitgevoerde doelgroepenonderzoek waarin de Leisure Leefstijlen centraal stonden. Ook gaan we de socials en lokale schermen van het winkelcentrum beheren.

Zit jouw winkelgebied ook met een vraag? Wil jij jouw winkelgebied ook klaarmaken voor de toekomst? En met de juiste focus jouw kansen vergroten en benutten? Bel ons en we denken graag met je mee.

Vacature: senior adviseur participatie/social design

VACATURE SENIOR PARTICIPATIE/SOCIAL DESIGN

 

Ben jij de bevlogen professional die wil werken aan maatschappelijke vraagstukken van deze tijd? Zoals een duurzame leefomgeving, inclusieve gebiedsontwikkeling, mobiliteit in de dichtbevolkte stad of de energietransitie?

Kom dan bij ons werken. Wij zijn een energiek full-service adviesbureau met een leuk team bestaande uit 25 enthousiastelingen, in het hippe Amsterdam-Noord!  

Dit vragen we:

  • Je bent strategisch – je vindt het leuk om een opdracht multidisciplinair op te pakken en op basis hiervan doordacht advies te geven. Dit kun je ook helder op papier verwoorden. Je bent in staat om een complex speelveld te overzien en hebt oog voor alle betrokkenen.
  • Je bent praktisch ingesteld – onze adviseurs staan door heel het land met de voeten in de klei en geven onderbouwd advies dat daarna vaak direct vertaald wordt naar de inzet van communicatiekanalen en -middelen, participatievormen en tools.
  • Je bent vernieuwend –  je komt met verfrissende inzichten en creatieve oplossingen, je bent nieuwsgierig en ‘eager to learn’.
  • Je bent betrokken – we staan er om bekend plezier te hebben in ons werk en met elkaar. Kan ook niet anders als je bevlogen en gepassioneerd bent in dat wat je doet! We helpen elkaar te leren en beter te worden in ons vak.
  • Je hebt zin om 32-40 uur (hybride) bij ons te werken en jezelf verder te ontwikkelen.

Jij biedt ons:

– Een opleiding op minimaal Hbo-niveau, minstens 5 jaar ervaring in omgevingsmanagement, communicatie, participatie en/of design thinking bijvoorbeeld bij een overheid, woningcorporatie, ontwikkelaar of adviesbureau. En zijn kwaliteiten als: commercieel talent, een scherpe pen en een relevant netwerk ook van toepassing, dan maakt ons hart helemaal een sprongetje.

– Herken jij je in bovenstaand profiel? Solliciteer dan op onze rol senior adviseur participatie/social design. We ontvangen graag jouw motivatiebrief en CV vóór 6 februari 2023, via info@bureaubuhrs.nl. Tijdens het kennismakingsgesprek zoomen we verder in op ons bureau, het type projecten, de werkzaamheden en de rol die jij kan spelen.
Kijk alvast op onze website www.bureaubuhrs.nl voor meer informatie over onze projecten, collega’s & publicaties!

Voor vragen over de vacature, kun je contact opnemen met Marinka van Vliet of Leonie van der Laan, via info@bureaubuhrs.nl of 020-6325805.

*Sneak preview van onze huidige projecten

OMGEVINGSCOMMUNICATIE STADSCENTRUM OSDORPPLEIN, AMSTERDAM NIEUW WEST
Check: Osdorpplein – Bureau Buhrs
PARTICIPATIE VAN PONT TOT PARK GEMEENTE VELSEN
Check: IJmuiden: in gesprek met buurt over nieuwbouw – Bureau Buhrs

 

Spryg cursus

Spryg cursus aanpak Participatie & Omgevingswet

Op woensdag 1 februari aanstaande geeft onze collega Marinka van Vliet samen met Marinda de Smidt van Straatman Koster advocaten in De Haag de populaire 1-daagse cursus Aanpak Participatie & Omgevingswet, georganiseerd door SPRYG Real Estate Academy. In één dag krijg je praktische handvatten voor zorgvuldige en succesvolle participatietrajecten in het kader van de (vernieuwde) Omgevingswet. Met deze cursus realiseer je kennis dat van meerwaarde is voor (complexe) projecten, zoals binnenstedelijke ontwikkelingen en grote gebiedsontwikkelingen. Een afwisselend programma met theorie, (groeps)opdrachten en een praktijkcase. Ga naar de website van Spryg om je aan te melden en het volledige programma. Schrijf je in met kortingscode BUHRS50 en ontvang €50,- relatiekorting.