Participatie in vreemde tijden

De BB van Bureau Buhrs staat momenteel ook voor Boos en Blij. Boos op het virus en alle zorgen dat dit met zich meebrengt, boos omdat het EK en het songfestival niet doorgaan, boos op bepaalde asociale politici. Blij omdat we bij BB allemaal nog gezond zijn, blij met de mensen in de zorg, blij met het team en blij met ons klantenbestand dat ervoor zorgt dat wij ook in deze dagen nog hartstikke druk zijn. Wij zijn onder andere bezig voor diverse opdrachtgevers om online participatie te organiseren. Van inspraaksessies voor hele wijken opgenomen in een professionele tv-studio, tot digitale raadscommissiesessies en consumentenpanels voor een gebiedsontwikkeling via bekende tools als Zoom.

Bureau Buhrs is al meer dan 12 jaar de specialist in Gebiedsmarketing, Communicatie en Participatie. Altijd liepen wij voorop. Met het ontdekken van (de term) Gebiedsmarketing, met de Brandstation-methodiek, het ontwikkelen van het Merkenspel, met gebruik van Leefstijlen, bedenken van het Raamwerk Participatie. Wij leven naar het motto: ‘het origineel is altijd beter”. Daarom zijn wij nu ook met elkaar keihard aan het werk om de uiterste grenzen van de digitale participatie, marketing en communicatie te ontdekken (en opnieuw te verschuiven). Gelukkig waren we daar al een tijdje mee bezig zodat we nu goed kunnen helpen om vastgelopen projecten verder te helpen. Bijna alle fysieke contactmomenten zijn goed te vervangen door digitale-tools. Uiteraard blijft juiste strategiebepaling, doelgroepenselectie, stakeholdersanalyse etc. etc. allemaal van belang, maar sinds vorige week leven we in een andere tijd. De tijd dat digitaal de vaart erin moet houden, omdat fysieke bijeenkomsten (voorlopig) niet meer kunnen.

Wij denken dat één van de gevolgen van de Corona crisis zal zijn dat er een enorme innovatieslag wordt gemaakt in digitale communicatie, die blijvend zal zijn. Straks zal het heel gewoon zijn om ook te kunnen kiezen voor een-op-een interviews via whatsapp, te vergaderen via Zoom, mega participatietrajecten op te nemen in studio’s met prima beeld en geluid, creatieve Webinars voor conceptonwikkeling en bijeenkomsten waarbij mensen kunnen reageren via telefoon, enquête, chat etc. etc. Misschien zeggen we over een jaar: “Waarom heeft het zo lang geduurd voordat we dit breed hebben opgepakt?”

Maar laten we nu vooral proberen om, naast de zorgen en onzekerheid, te blijven kijken naar zaken waar we blij van worden. Blij met het personeel in de supermarkten en ander vitale beroepen, blij met de komende lente, blij dat we kunnen facetimen met collega’s die werken met hun kind op schoot, blij dat de regering er alles aan doet om ondernemers te ondersteunen en blij dat dit alles op een gegeven moment ook weer over is. Wij doen er ondertussen alles aan om ervoor te zorgen dat u blij blijft met Bureau Buhrs. Het origineel is altijd beter.


← terug