Positionering Zaanstad

Positionering voor eigenzinnig Zaanstad

Het is gelukt om te komen tot een breed gedragen positionering van Zaanstad. Voor zo’n complexe stad die bestaat uit zoveel verschillende kernen bleek dit nog een hele opgave. Maar na een compact traject onder begeleiding van Bureau Buhrs zijn de partijen het erover eens dat de nieuwe kernpropositie moet zijn: ‘Zaanstad is een eigenzinnige stad aan de Zaan met een rijke historie, nabij Amsterdam.’

Zaanstad heeft de laatste jaren flink geïnvesteerd in de stad en wil aantrekkelijk zijn en blijven voor nieuwe bewoners, bezoekers en ondernemers. Dat kan door de sterke punten van de stad goed voor het voetlicht te brengen: met communicatie en marketing, maar ook met evenementen, stadsontwikkelingen en andere initiatieven. De basis daarvoor vormt de positionering – het verhaal – van Zaanstad. In een compact traject met vertegenwoordigers van de gemeente en van partijen uit de stad hebben we dit verhaal bepaald. Behalve voor het toekomstige beleid van de gemeente wordt dit verhaal ook het uitgangspunt voor de nieuwe citymarketingorganisatie van Zaanstad.


← terug