• OpdrachtgeverStichting Purmerend 2000 Plus
  • Periode2018 - 2019
  • Bijdrage Bureau BuhrsPositionering, creatief concept, citymarketingplan, lancering, uitvoering
  • SpecialismeCitymarketing

Purmerend

Purmerend is een compacte en complete woonstad, een goed bereikbare werkstad en een prachtige historische stad om te bezoeken. Gelegen naast Amsterdam en in het hart van Waterland. Purmerend is mooi en bijzonder, maar laat dit nog te weinig zien. De komende jaren moet een (positief) imago ontwikkeld worden zodat bewoners nog trotser worden en we nieuwe bewoners, bezoekers en bedrijven kunnen aantrekken.

Enige tijd geleden is door de gemeente Purmerend en een grote groep stakeholders een start gemaakt met de zoektocht naar hét verhaal van Purmerend. Om het verhaal verder aan te scherpen en uit te dragen is Bureau Buhrs ingeschakeld. Bureau Buhrs heeft de positionering verder aangescherpt en een aanpassing gedaan van het creatief concept. Vanuit het merk Purmerend Waterlands Goed wordt Purmerend de komende jaren op de kaart gezet. Samen met stakeholders en bewoners is in 2018 een basis voor citymarketing neergezet. Op basis van het eerder opgestelde startdocument voor het verhaal van Purmerend, de resultaten uit de nulmeting en diverse gesprekken met stakeholders is gebleken dat Purmerend veel te bieden heeft, maar dit nog te weinig laat zien. Citymarketing kan de stad helpen bij het uitdragen van de onderscheidende kwaliteiten.