‘Rotterdam Make it Happen’ is de pay-off voor de Rotterdamse citymarketing. Gemeente Rotterdam heeft samen met 5 merkalliantiepartners de pay-off ontwikkeld. Gebaseerd op de typische Rotterdamse mentaliteit en het DNA van de stad. Steeds meer mensen, instellingen en bedrijven in de stad omarmen de pay-off. Toch is het nog te weinig duidelijk wie de doelgroepen nu echt zijn. Bureau Buhrs voerde samen met SAMR Marktvinders een doelgroepenonderzoek uit om de typische ‘Rotterdam Make It Happenaar’ in beeld te brengen. Het onderzoek heeft laten zien welk type bewoner, bedrijf, bezoeker en student het beste past bij de Rotterdamse mentaliteit. Gebruik is gemaakt van de belevingswerelden, als basis voor het in kaart brengen van deze doelgroepen. Met de uitkomsten van het onderzoek kunnen de marketingactiviteiten naar de doelgroepen in de toekomst succesvoller worden ingezet.
- OpdrachtgeverGemeente Rotterdam
- Periode2018 - 2019
- Bijdrage Bureau BuhrsCitymarketing
- SpecialismeCitymarketing