Bureau Buhrs heeft in samenwerking met advies- en ingenieursbureau Antea Group in 2017 een businesscase opgezet voor een mogelijke gondelverbinding tussen Nunspeet en Biddinghuizen. Bureau Buhrs focuste zich op de doelgroepenanalyse en de attractiewaarde van de gondel. Wie zijn de potentiële geïnteresseerden, welke wensen en behoeften hebben zij en hoe groot zijn deze doelgroepen? De intentie om de gondel te bezoeken verschilt per belevingswereld blijkt uit de resultaten. Dat heeft gevolgen voor de keuze in de positionering: is het een gezellige familieactiviteit of een aparte manier om Nederland te bezichtigen? Ook het ideale ontwerp verschilt per belevingswereld. Een glazen vloer vindt de paarse belevingswereld bijvoorbeeld gaaf, maar is vaak te eng voor de lime en groene belevingswereld.
Om inzicht te krijgen in de verschillende doelgroepen is gebruik gemaakt van de belevingswerelden van SAMR. Door deskresearch, interviews en het ingezette panel van meer dan 600 respondenten zijn de potentiele kansrijke doelgroepen in kaart gebracht. Ook is een aanbodsanalyse van toeristisch-recreatieve ondernemingen in de omgeving uitgevoerd. Met de juiste positionering kan de gondel zo onderdeel zijn van een aantrekkelijk parelsnoer. Veluwe en Flevoland stonden vanaf 2017 prominenter op de toeristische kaart door verschillende ontwikkelingen zoals Lelystad Airport, Floriade 2022 en ‘Amsterdam bezoeken, Holland bekijken’. Mede daarom was 2017 hét jaar om te onderzoeken wat de marktpotentie is van een mogelijke gondelverbinding