De gemeente Diemen heeft Bureau Buhrs gevraagd de citymarketing van Diemen op poten te zetten. Een betere presentatie van het merk ‘Diemen’ moet bijdragen aan de bekendheid en aantrekkelijkheid van de gemeente op de woning- en bedrijvenmarkt. Belangrijk uitgangspunt was om de citymarketing niet tot de gemeente te beperken maar vooral lokale stakeholders een prominente rol te geven.
De eerste stap was het maken van het verhaal van Diemen. Gezamenlijk met ondernemers, ontwikkelaars, winkeliers en vertegenwoordigers van de culturele sector hebben we de kernkwaliteiten en merkwaarden bepaald, zoals de uitstekende bereikbaarheid van Diemen en nabijheid van Amsterdam. Vervolgens zijn de doelstellingen en doelgroepen vastgesteld en door middel van de Brandstation-methodiek de positionering en de propositie ontwikkeld. De uitwerking in een creatief concept heeft gezorgd voor verbinding in communicatieve uitingen. De vervolg stap is om een citymarketingplan (uitvoeringsplan) op te stellen, met daarin activiteiten, evenementen en netwerkontwikkeling..