Enschede gaat zich profileren als Technologische, Innovatie en Creatieve stad waar het door de menselijke maat en Enschedese mentaliteit fijn ondernemen, studeren, recreëren en wonen is. Dit is het resultaat van een interactief proces met de stad, in opdracht van gemeente Enschede en Enschede Promotie, dat Bureau Buhrs heeft begeleid en uitgewerkt in een herijkte citymarketingvisie. Een resultaat dat is omarmd door de stad en waar wij als bureau trots op zijn.
Eenduidige citymarketingvisie
De gemeente Enschede en Enschede Promotie werken allebei aan het op de kaart zetten van Enschede. Citymarketing in Enschede kende in de loop der jaren een hoop successen. Maar door verschillende ontwikkelingen was de huidige citymarketingvisie uit 2011 aan een herijking toe. Er was behoefte aan een eenduidige citymarketingvisie en duidelijkheid in rollen en verantwoordelijkheden van de gemeente, Enschede Promotie en de partners.
Verder met een gedragen visie
Op basis van interviews, workshops en een inloopavond met tientallen stakeholders uit de stad kwam Bureau Buhrs samen met de opdrachtgevers tot de herijkte citymarketingvisie. Door dit interactieve proces wordt de visie gedragen door de stad en kan nu samen met alle stakeholders hieraan verder worden gebouwd. Dat de stad de nieuwe citymarketingvisie omarmt, blijkt wel uit dit filmpje , gemaakt door Enschede Promotie en gemeente Enschede.