In Westland heeft Bureau Buhrs in opdracht van de gemeente een Kansenfestival georganiseerd: een participatietraject waarbij inwoners en ondernemers hun ideeën naar voren konden brengen voor een nieuwe bestemming van de huidige gemeentehuizen. Deze gemeentehuizen komen vrij als de fusiegemeente haar nieuwe huisvesting in Naaldwijk betrekt.
Voor het Kansenfestival ontwikkelde Bureau Buhrs een logo, een flyer, een promotiefilmpje (in samenwerking met de lokale omroep WOS), mood boards en een speciale gemeentepagina in het lokale huis-aan-huisblad Groot Westland. Ook hebben we teksten en foto’s gemaakt voor de gemeentelijke website en verzorgden we de persbenadering. Belangrijk waren de speciale Kansenavonden in de verschillende dorpskernen waar mensen hun idee konden presenteren of samen met anderen konden brainstormen over een nieuwe bestemming.
In de paar maanden dat het Kansenfestival duurde, zijn er veel ideeën binnengekomen, zowel via de website als tijdens de Kansenavonden. Van woningen voor ouderen en/of jongeren tot en met oefenruimtes voor bands en theater- of muziekverenigingen. Alle ideeën zijn verzameld in een mooi vormgegeven inspiratieboekje waarmee de gemeente geïnteresseerde marktpartijen kan benaderen.