Eind oktober 2014 is Bureau Buhrs gestart met de internationale merkpositionering van het bedrijventerrein Eiland Zwijnaarde. Het terrein ligt op het kruispunt van twee Europese snelwegen. Er is een ontsluiting naar de doorgetrokken A4. Het water is nabij. Dat nodigde uit om in te zetten op een sterk logistiek gedreven bedrijvigheid. Bureau Buhrs werkte samen met het Belgische bureau Common Ground aan een onderscheidende positionering en marktpositie. In regionaal, nationaal en internationaal opzicht. Het bedrijventerrein ligt aan het wetenschapspark Ardoyen van de universiteit en dichtbij de nieuw ontwikkelde buurt rond de Ghelamco-site (voetbal en nieuwe kantooromgeving). Eiland Zwijnaarde vormt samen met Ardoyen de brug tussen universiteit, kennis gedreven bedrijvigheid en de nieuwe kantooromgeving. Op basis hiervan is met de stakeholders- Stad Gent, Universiteit Gent, Waterwegen & Zeekanaal NV, POM Oost- Vlaanderen, PMV en Alinso- een merkpositionering ontwikkeld dat is gepresenteerd op de MIPIM in Cannes in het voorjaar van 2015.
- OpdrachtgeverStad Gent, Universiteit Gent, POM Oost-Vlaanderen e.a.
- Periode2014-2015
- Bijdrage Bureau BuhrsInternationale merkpositionering bedrijventerrein in Gent.
- SpecialismeGebiedsmarketing