In opdracht van de gemeente Haarlemmermeer ontwikkelde Bureau Buhrs een driedaagse training gebiedscommunicatie voor de gemeentelijke communicatieadviseurs. Tijdens de training kregen de deelnemers een toelichting op de methodieken voor gebiedsmarketing en burgerparticipatie. Verder bracht de gemeente twee cases in waarop de methodieken direct werden toegepast. Daarnaast waren er optredens van verschillende gastdocenten waaronder over de strategische inzet van sociale media. Andere onderwerpen die tijdens de training aan de orde kwamen:
– De stappen naar een scherpe positionering.
– Doelgroepen en belevingswerelden.
– Marktonderzoek bij gebiedsontwikkeling.
– Van positionering naar succesvol campagneconcept.
– (Marketing) communicatiestrategie en inzet middelen, media en acties.
– Burgerparticipatie op basis van belevingswerelden.
– Strategische communicatie met de pers en organisatie daarvan.
– Beleid en product-marktcombinaties.
- OpdrachtgeverGemeente Haarlemmermeer
- Periode2012
- Bijdrage Bureau BuhrsVerzorgen driedaagse training gebiedscommunicatie.
- SpecialismeCommunicatie