In de Kromme Rijnstreek werken de gemeenten Houten, Wijk bij Duurstede en Bunnik samen om hun recreatie-ambities te realiseren. Dit doen ze met de VVV Kromme Rijnstreek en haar 150 leden. Krachtige verhalen kunnen de identiteit van een gebied versterken. In de toeristische marketing van de Kromme Rijnstreek staan dan ook vijf verhalen centraal: 1. Fruitteelt en kersen; 2. Romeinen; 3. Nieuwe Hollandse Waterlinie; 4. Kastelen en landgoederen; en 5. De Kromme Rijn. Het doel van de gemeenten is dat ondernemers en andere betrokkenen in de Kromme Rijnstreek de verhalen zelf op hun eigen manier en via hun eigen kanalen kunnen vertellen.
Bureau Buhrs werkt de vijf verhaallijnen van de Kromme Rijnstreek uit, in tekst en beeld. Alle teksten, foto’s en filmpjes worden als kant en klare content in een ‘Kromme Rijnstreek verhalen-toolbox’ beschikbaar gesteld.
- OpdrachtgeverGemeentes Bunnik, Houten, Wijk bij Duurstede en VVV Kromme Rijnstreek
- Periode2019
- Bijdrage Bureau BuhrsOpstellen verhaallijnen, ontwikkelen toolbox
- SpecialismeGebiedsmarketing