De Zwolse wijk Stadshagen is een van de grootste Vinexlocaties van ons land en telt in 2025 ruim 16.000 woningen. Sinds de start van het project verliep de verkoop van de woningen altijd voorspoedig. Toch was de kritiek op de wijk dat de woningen te veel op elkaar leken en dat strakke lijnen het beeld in de wijk bepaalden. Het moment brak aan om het over een andere boeg te gooien en de gebiedsmarketing van Stadshagen grondig aan te pakken. De wens hierbij was om de verschillende buurten van Stadshagen onderscheidend van elkaar te positioneren.
De gemeente Zwolle vroeg Bureau Buhrs de gebiedsmarketing van Stadshagen te trekken. Hierbij passeerden alle facetten van gebiedsmarketing de revue. Van positionering tot het schrijven van communicatieplannen, van de ontwikkeling van communicatiemiddelen tot de organisatie van evenementen. Het uiteindelijke doel was een ‘boost’ geven aan en structuur brengen in de gebiedsmarketing van Stadshagen. Stadshagen en de verschillende buurten moesten beter op het netvlies van de doelgroepen komen te staan. De samenwerking tussen gemeente en ontwikkelaars bleek hierbij essentieel.
Voor de lancering van het nieuwe logo met de daarbij horende pay-off ‘Je voelt je thuis in Stadshagen’ en de website www.stadshagen.nl werd gebruik gemaakt van guerillamarketing. Zo werden onder andere zeshonderd gekleurde vogelhuisjes opgehangen, ondersteund door een green graffiti campagne. Bureau Buhrs organiseerde daarnaast vervolgacties om Stadshagen structureel onder de aandacht te brengen.