De Struyckenwijk in Breda moet een dynamisch, aantrekkelijk woongebied worden dicht bij de binnenstad. In de wijk worden nieuwe woningen en appartementen gebouwd. Ook komen er allerlei voorzieningen, zoals winkels en horeca voor jonge, eigenzinnige mensen met een sociale, actieve levensstijl. Om bewoners uit middel tot hoge inkomensgroepen aan te trekken, moest echter het negatieve imago van Heuvel, het gebied waar de Struyckenwijk deel van uit maakt, worden verbeterd.
Bureau Buhrs maakte daarom in opdracht van woningcorporatie WonenBreburg en ontwikkelaar NBU een plan voor de gebiedsmarketing voor de Struyckenwijk. De doelgroep van de gebiedsmarketing waren mensen met de rode belevingswereld (assertieve, energieke mensen, gericht op het verleggen van grenzen). De mix van woningen, de nabijheid van het centrum, de bijzondere architectuur, het Struckyenplein en de keuzeruimte bij de indeling van woningen sluit het beste aan bij deze belevingswereld.
Na het leefstijlenonderzoek en een positioneringstraject is een marketingstrategie en een campagneconcept bedacht met de pay-off ‘Huisje, Boompje, Bakfiets’. De campagne kreeg de bakfiets als herkenbaar icoon. De campagne bestond uit een wijkfestival en guerrilla acties.
De vernieuwing wordt langzaam zichtbaar en lift nog steeds mee op de ‘bakfiets’ als icoon.